Probeer een Gratis Les

Budoclub Tryitout

4 Tips voor na de Lockdown

Geplaatst: September 06, 2020

Na maanden van isolatie is het redelijk veilig om te zeggen dat iedereen klaar is om weer normaal te gaan doen. 
Maar als het concept van 'normaal' nu ongrijpbaar lijkt en je een beetje ongerust bent over wat er gaat komen, weet dan dat je niet de enige bent. "Niemand van ons weet precies hoe de toekomst eruit ziet. Het is daarom begrijpelijk dat veel mensen zich zorgen zullen maken over het leven na een lockdown, of het nu gaat om hun terugkeer naar het werk, kinderen die weer naar school gaan, werkzekerheid, financiën of vroegere routines ', zegt Stephen Buckley, hoofd informatie bij de Britse liefdadigheidsinstelling voor geestelijke gezondheidszorg, Mind.

We hebben enkele van de beste tips van de experts verzameld om uw zorgen weg te nemen en uw overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen!

1. "Normaal" zal geleidelijk terugkeren. Hou vol daar binnen!
We zullen geen dag en nacht veranderen, zoals het omdraaien van een schakelaar. In plaats daarvan zullen beperkingen een beetje bij beetje worden opgeheven, bedrijven en individuen zullen de beste beslissingen nemen over wat goed voor hen is. Ouderen en mensen met een verminderde immuniteit kunnen ervoor kiezen om langer thuis te blijven.

Dat is oké, en het kan ook psychologische voordelen hebben. Buckley zegt: "In termen van aanpassing aan verandering zijn gefaseerde benaderingen, in plaats van grote en plotselinge, zijn over het algemeen gemakkelijker om mee om te gaan. Het is ook belangrijk om te beseffen dat sommige mensen niet klaar zullen zijn om terug te keren naar de  "normaliteit", zelfs als de lockdown eenvoudiger wordt en zaken als scholen en werkplekken weer open gaan. "

2. Begin nu om uw routine te herstellen
Het is waarschijnlijker dat uw dagelijkse routine aanzienlijk is veranderd tijdens het afsluiten. Het kan zijn dat u vanuit huis heeft gewerkt of helemaal niet; in ieder geval zijn de kinderen elke dag thuis geweest van school! Onder deze omstandigheden is het bijna onmogelijk om onze gebruikelijke structuur te behouden. Een geweldige manier waarop we onszelf kunnen voorbereiden om terug te keren naar een normale staat van zijn, is door elementen van onze routine terug te brengen zoals die was. Begin nu met de juiste bedtijden, maaltijden, wektijden, enz.

3. Zelfzorg is noodzakelijk!
Het is gemakkelijk om uw lichamelijke en geestelijke gezondheid weg te cijferen ten gunsten  van het ouderschap en thuiswerken. De grenzen tussen persoonlijke, gezins- en werktijd worden weggevaagd en er is altijd meer te doen. Slaap, lichaamsbeweging, voeding en hydratatie zijn allemaal belangrijke factoren die van invloed kunnen zijn op ons welzijn.

Bedenk dat alleen slapen een enorm effect kan hebben. Volgens de National Sleep Foundation is slaap net zo belangrijk voor mensen als lucht, water en voedsel! Een goed slaapschema kan u helpen uw dieet en stressniveaus onder controle te houden. Gemiddeld hebben we 8 uur slaap per nacht nodig, en de meesten van ons krijgen die niet. Slaapgebrek kan uw hersenkracht beperken, waardoor werken en leren moeilijker wordt, het kan ook het verlangen naar suiker en ander ongezond voedsel vergroten. Geef prioriteit aan het zorgen voor jezelf, en vooral aan het krijgen van een goede nachtrust, terwijl je weer in ritme wil komen.

4. Kom weer op het goede spoor met regelmatige lichaamsbeweging


Regelmatige lichaamsbeweging is een van de beste manieren om stress en angst te verminderen. Als je het elke dag doet, worden de voordelen groter. Een trainingsregime tijdens en na lockdown kan een effectieve manier zijn om de overgang te vergemakkelijken, met zowel voordelen op korte als op de lange termijn. 

Wij geloven dat vechtsporten een van de beste beschikbare vormen van lichaamsbeweging is. Maar de voordelen gaan veel verder dan alleen sporten!

  • Controle - Vechtsport leert zelfbeheersing. Studenten leren het te gebruiken als hulpmiddel om zichzelf te kalmeren in stressvolle situaties.

  • Vertrouwen - Vechtsport verbetert het zelfvertrouwen en je vermogen om de moeilijke situaties aan te pakken, binnen en buiten de dojo!

  • Loslaten - Vechtsport kan stress en angst niet volledig uitwissen, maar het stelt je in staat om stressvolle energie los te laten in een veilige en gecontroleerde omgeving.

Positieve sociale ervaring - Onze lessen zijn gevuld met mensen zoals jij, sommige zijn beginners, andere zijn meer ervaren en kunnen je helpen de weg te wijzen. Iedereen heeft een positieve, ondersteunende gemeenschap nodig en de geweldige sociale interacties die de vechtsportlessen bieden.

We zijn dol op het helpen van onze gemeenschap en we willen je helpen. Wij geloven dat vechtsporten een van de beste manieren is om dat te bereiken. Probeer vandaag nog een van onze speciale aanbiedingen en zie de voordelen van ons vechtsport programma.

Klik hier om nu te starten!

Get Started Today!